3-D Sınıfı Organik Gübre Projesi

3-D Sınıfı Organik Gübre Projesi

16.04.2021 87

16-04-202116-04-202116-04-202116-04-202116-04-2021

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


            Ülkemiz topraklarında kimyasal gübreler yoğun olarak kullanılmaktadır. Bunlar toprağın tuz oranını arttırmakta, havaya ve suya da amonyak olarak karışmaktadır. Amonyak suya karıştığında sudaki oksijeni kullandığından balık ölümlerine yol açmakta, yeraltı sularına karıştığında ise insan sağlığını doğrudan etkilemektedir. Oysa doğal gübrelerin böyle zararlı etkileri yoktur. Canlı bir toprakta her an bitkinin alacağı, Mg, Fe, bor, çinko vb  vitaminler bulunur bulunur. Bu bitkileri yiyen hayvanlar sağlıklı olur. Bu mineralleri alamayan bitkileri tüketen insanlar da ise obezite  görülür. Bu düşüncelerle çevre bilincini geliştirmek amacıyla okulumuzda Bokaşhi kompotunu hazırlamayı istedik. Sütün laktikasidini, (kefirin Laktobacillus,Lactococcus, Acetobacter fermente eden) fermente etmeyen mayalardan Saccharomyces, ekmek mayası ve Rhizobium Ciceri ( nohut suyu), Phaseolus Vulgaris(fasulye) suyu, pirinç suyunu kullanarak tuzsuz turşu elde etmeyi amaçladık.

 

Öğrencilerimiz; evsel atık olarak kabul ettiğimiz sebze, meyve, karton, çay, kahve, pişmiş yumurta kabuğu, bahçeden kurumuş yaprak gibi malzemelerini, okula getirdiler yine birlikte z bakteri sıvısı ile özel kovada bokaşhi kompostu hazırladık.

Kullanılan atık malzemeler:

Kahverengi  atıklar:

Yumurta kartonu, boyasız ambalaj kartonu, yazısız kağıt, talaş tozu, buğday kepeği, patates kabuğu, zeytin çekirdeği, Türk çayı ve bitki çayı posası

Turuncu atıklar:

Havuç, portakal, mandalina, elma, muz, soğan kabuğu, haşlanmış yumurta kabuğu, sebze kabukları vb.

 

Yeşil atıklar:

Her türlü yeşil sebze ve meyve kabukları, parçaları, kesilmiş çim, ağaç yaprakları